tjvfms

tjvfms

tjvfms

tjvfms

۲۵ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

جمع‌آوری زباله‌ها با کمک سگ رباتیک+فیلم

فشار خون بالا یا قاتل خاموش، مسبب مرگ‌و‌میر فراوانی در جامعه است. در این مقاله به این بیماری از جنبه‌های مختلف پرداخته شده‌است.منبع

  • tjvfms tjvfms
هواوی میت 20 لایت احتمالا با ناچ عرضه خواهد شد

تخمین زده می‌شود حدود ۵۳۰ میلیون نفر در سراسر جهان روز ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹، شاهد فرود نیل آرمسترانگ روی ماه و جهش بزرگ او برای بشریت بودند.منبع

  • tjvfms tjvfms
تلاش فیسبوک برای تسهیل ارتباط بین مربیان کسب‌وکار و کارورزها

ردیابی ژنتیکی مجرمان توسط پلیس موضوع تازه‌ای نیست. اما این بار پلیس می‌تواند با استفاده از دیتابیس DNA دسترسی گسترده‌تری به اطلاعات مجرمان پیدا کند.

منبع
  • tjvfms tjvfms
واقعیت مجازی و کاربردهای آن در بازاریابی برند

کافه بازار، گزارش فصل تابستان سال ۹۷ را منتشر کرد که آمارهای جالب توجهی از اکوسیستم اندرویدی ایران در آن ارائه شده است.

منبع
  • tjvfms tjvfms
اینستاگرام به روزرسانی شد

پژوهشگران "آکادمی علوم چین" توانستند موش‌های ماده را بدون نیاز به سلول‌های جنسی نر باردار کنند. "دیوید مولی"(David Molloy) متخصص باروری گفت: من فکر می‌کنم می‌توان یک تخمک را با استفاده نیمی کروموزوم و ویرایش ژنی، بارور ساخت.

دکتر مولی این اظهارات را پس از تولد موش‌های چینی گفت. این موش‌ها از دو مادر متولد شدند. " DNA" استخراج شده از تخمک این دو موش ماده سبب تولد ۲۹ نوزاد موش سالم شد. جالب است که این موش‌های متولد شده خود نیز قابلیت باروری دارند.

در این آزمایش موش‌هایی از دو موش نر نیز متولد شدند ولی عمر این بچه موش‌ها تنها ۴۸ ساعت بود. این موش‌ها حتی جهش‌های ژنتیکی نیز داشتند. برخی از آنها دارای زبان بزرگ و برخی دیگر بدن‌های بزرگ داشتند. موش‌های دو مادری از سلول‌ بنیادی جنینی "هاپلوئید" تولید شدند.

سلول‌های هاپلوئید، دارای یک سری کروموزوم هستند. یعنی سری کروموزوم دیگری در آن سلول نیست که با آن جفت باشد.

 

5656

منبع
  • tjvfms tjvfms
راه‌اندازی نشانگر آنلاین بودن در اینستاگرام

گیم‌پدهای موبایلی در نوع خود یک دستگاه جالب توجه هستند و می‌تواند یک انتخاب جذاب برای گیمرها به حساب بیایند. ریزر توجه ویژه‌ای به این قضیه داشته است. با فارنت همراه باشید…0
از نظر شرکت ریزر معرفی گوشی ریزرفون 2 نمی‌تواند به تنهایی مایه خوشحالی طرفداران بازی‌های ویدیویی باشد و در کنار این گوشی لوازم جانبی مرتبط با این صنعت را هم در مراسم معرفی گوشی دخالت داده است؛ لوازمی مانند گیم‌پد موبایلی و ایرفون قادر به تکمیل ماجرا هستند. گیم‌پد موبایلی Raiju مهم‌ترین مورد موجود در بین لوازم جانبی معرفی شده است تا تجربه سنتی بازی با دسته را برای گیمرهای گوشی به ارمغان بیاورد.این دسته یک مورد بلوتوثی است که به گفته شرکت ریزر به دلیل قابلیت انعطاف‌پذیری و کیفیت بالا با سایر گیم‌پدهای موبایلی تفاوتی آشکار دارد. برای نمونه دکمه‌های کنترلی Razer Mecha-Tactile و چهار دکمه دارای عملکرد چندگانه که قابلیت تعیین دوباره نقش را دارند می‌تواند یکی از این ویژگی‌های متفاوت قلمداد شوند.پشتیبانی از حالت Hair Trigger و البته اینکه اپلیکیشن گیم‌پد به شما اجازه تعیین تنظیمات مختلف برای هر بازی را می‌دهد می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از موبایل گیمینگ برای شما به ارمغان بیاورد. نیازی نیست که حتما از یک گوشی ریزرفون 2 یا حتی نسخه اول ریزرفون روی این گیم‌پد استفاده کنید. به گفته شرکت سازنده اکثر پرچمداران اندرویدی می‌توانند از این گیم‌پد موبایلی بهره ببرند. هر چند که اگر از یک گوشی مانند گلکسی اس 9، نوت 9، گوگل پیکسل 2 ایکس ال، هواوی پی 20 پرو یا ال‌جی G7 ThinQ روی آن استفاده کنید که دیگر اوضاع بهتر خواهد بود. ریزر نسخه ارزان‌تر لپ‌تاپ Blade 15 را با حافظه دوگانه و قیمت… ریزرفون 2 با بدنه شیشه‌ای، دوربین دوگانه و نورپردازی RGB… در زمینه بازی‌های قابل پشتیبانی هم می‌توان به عناوینی مانند Vainglory، Lineage 2، Dead Trigger 2 و Gear-Club اشاره کرد. طبق ادعای شرکت باتری داخلی این گیم‌پد تا 23 ساعت قابلیت شارژدهی دارد که رقم قابل تاملی است.در این میان هدست داخل گوشی ریزر Hammerhead USB-C ANC هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. در صورتی که اسپیکرهای استریو دالبی اتموس ریزرفون 2 کمی برای تجربه بازی‌های ویدیویی غیرمتعارف است می‌توانید روی Hammerhead برای یک تجربه خصوصی‌تر حساب باز کنید. قابلیت نویزکنسلینگ ایرفون با پورت USB-C روی گوشی فعال خواهد شد.تکنولوژی Dual Driver ریزر درایورها و آرماتور متعادل‌شده را با هم ترکیب کرده و یک داک 24 بیت و 96 کیلوهرتزی به وجود آورده است. دکمه‌های متفاوتی روی کابل این هدست قرار گرفته که هر کدام فعالیت متفاوتی دارند.انتظار می‌رود که هر دو سخت‌افزار گیم‌پد موبایلی Raiju و هدست Hammerhead USB-C ANC در ربع چهارم سال 2018 روانه بازار شود. قیمت گیم‌پد 149.99 دلار و هدست 99.99 دلار تعیین شده است. نظر شما در مورد هر دو این محصولات چیست؟منبع
  • tjvfms tjvfms
فرمانده ناو کیهانی سایوز ام‌اس ۱۰ کیست؟

بازی فورتنایت به شدت بازی محبوبی است و روز به روز به محبوبیت این بازی اضافه می‌شود. این قضیه از درآمد اخیر بازی مشخص است: ۳۰۰ میلیون دلار در طول تنها ۲۰۰ روز.0
درآمد بازی فورتنایت درآمدی بسیار زیاد است. نسخه موبایل این بازی، مخصوصا نسخه iOS توانسته موفقیت زیادی را کسب کند. به گفته شرکت بازاریابی Sensor Tower، درآمد بازی فورتنایت در نسخه iOS حدود ۳۰۰ میلیون دلار پس از ۲۰۰ روز عرضه بوده است.این اعداد درآمد بازی فورتنایت تعجب برانگیز نیستند. مدل تجاری این بازی بسیار جذاب و هوشمندانه است. خود بازی یک بازی کاملا رایگان است. بازی بر روی هر سیستمی موجود است و درآمد اصلی بازی بر اساس خریدهای داخل بازی است. بازی فورتنایت همچنین یک مدل به نام PvE دارد که Save the World نام دارد.بازی کردن این مدل مجانی است، اما درآمد بازی فورتنایت عموما از طریق خریدهای داخل بازی است. این خریدها شاید یک اسلحه تازه باشد و شاید یک سری خرید برای تغییر در چهره کاراکتر شما باشند. بازیکنان می‌توانند بر روی هر پلتفرمی خرید کند. با استفاده از ارز V-Bucks، می‌توان میزان دارایی را بر روی هر اکانت و هر پلتفرمی هماهنگ کرد. سونی سرانجام تسلیم شد؛ کراس‌پلی فورتنایت به PS4 می‌آید فورتنایت برای اندروید به گوشی‌های اچ‌تی‌سی، سونی و موتورولا… درآمد بازی فورتنایتگزارش شرکت Sensor Tower نشان می‌دهد که فارتنایت توانسته در طول مدت ۲۰۰ روز درآمدی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار را داشته باشد. بگذارید یک مثال بزنیم تا میزان درآمد بازی فورتنایت را کاملا درک کنید. یکی از رقبای بازی به نام Clash Royale توانسته در 200 روز ابتدایی خود، 228 میلیون دلار را کسب کند.بازیکنان سراسر جهان، به صورت میانگین روزانه ۱.۵ میلیون دلار بر روی پلتفرم iOS هزینه کرده‌اند. این رقم از زمان عرضه فصل ۶ به ۲.۵ میلیون دلار می‌رسد. شما نیز تجربه خرید در فورتنایت را دارید؟ تجربه خود را با فارنت به اشتراک بگذارید. منبع
  • tjvfms tjvfms
کسب درآمد آنلاین با بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، اکنون گروهی از پژوهشگران در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند که زهر یک عنکبوت استرالیایی به نام" Atracidae" می‌تواند قاتل قوی سلول‌های "ملانوما"(melanoma) باشد.

ملانوما به تومور با منشاء سلول‌های ملانین‌دار گویند. این تومور بدخیم اصولا یک تومور پوستی است. این نوع سرطان به سرعت می‌تواند در بدن گسترش پیدا کند.

این تحقیق توسط دانشمندان موسسه تحقیقاتی "QIMR Berghofer" و "دانشگاه کوئینزلند"(University of Queensland) استرالیا انجام شده است.

دانشمندان طی این مطالعه با الهام از پپتیدهای موجود در یک عنکبوت برزیلی به نام "Acanthoscurria gomesiana" دریافتند که پپتیدهای برخی عنکبوت‌ها می‌تواند در درمان بعضی بیماری‌ها موثر باشد.

 پپتید عنکبوت برزیلی "Gomesin" نام دارد و دارای خواص ضد سرطانی است و از آنجا که سم عنکبوت استرالیایی مذکور نیز حاوی یک پپتید با ماده شیمیایی مشابه است بنابراین دانشمندان تصمیم گرفتند تا طی این مطالعه، آن را مورد بررسی قرار دهند.

"پـپتید "(peptide)، بسپار یا پلیمرهای کوچکی هستند که از به هم پیوستن اسیدهای آمینه با ترتیب مشخصی و با پیوند پپتیدی تشکیل شده‌اند.

دکتر "ماریا ایکونوموپولو"(Maria Ikonomopoulou) پژوهشگر ارشد این مطالعه در این باره گفت: ما طی آزمایشات دریافتیم که پپتید عنکبوت استرالیایی در کشتن و جلوگیری از گسترش سلول‌های ملانوما بسیار موثر است. علاوه بر این، پپتید این عنکبوت استرالیایی تاثیر مخربی بر روی سلول‌های سالم پوست نیز ندارد. هنگامی که ما پپتید عنکبوت استرالیایی را در سلول‌های ملانوما انسان آزمایش کردیم، این پپتیدها موفق به کشتن اکثریت آن سلول‌ها شدند. همچنین طی آزمایشات در موشها نیز دریافتیم که این پپتید روند رشد سلول‌های ملانوما در آنها را نیز کاهش داده است.

نکته جالب توجه این است که پپتید مذکور بر روی بیماری خاص "شیطان تاسمانی"(Tasmanian devil) نیز اثرات مثبتی دارد. شیطان تاسمانی پستانداری کیسه‌دار است که در جنگل‌های تاسمانی زندگی می‌کند. در گذشته این جانور در سراسر خاک استرالیا و تاسمانی یافت می‌شد، اما با ورود انسان‌ها نسل آن در استرالیا منقرض شد و واپسین نمونه‌های این جانور در نزدیک ۵۰۰ سال پیش از میان رفتند و تاسمانی، که جزیره‌ای بسیار کوچکتر از استرالیا واقع در جنوب شرقی آن است، تنها منطقه‌ای شد که آن‌ها در آن به بقا ادامه دادند.

شیطان تاسمانی با بدنی به اندازه یک سگ کوچک و وزنی کمتر از ۱۰ کیلوگرم بزرگترین کیسه‌دار گوشت‌خوار در جهان به‌شمار می‌رود که تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند. این گوشتخواران اغلب به بیماری "تومور صورتی شیطان تاسمانی یا سرطان تاسمانی"(DFTD) مبتلا شده و از بین می‌روند. تومور صورتی شیطان تاسمانی گونه‌ای سرطان واگیردار و منتقل‌ شونده‌ است.

نخستین نمونه‌های این بیماری در سال ۱۹۹۶ در تاسمانی‌ها دیده شدند. با گذشت سال‌ها، این بیماری تعداد بسیاری از شیطان‌ها را نابود کرده‌ است و باعث کاهش شدید در جمعیت آن‌ها شده است.  نشانه‌های DFTD با پدید آمدن خراش‌هایی به دور دهان پیدا می‌شوند و به زودی تبدیل به تومورهای سرطانی می‌شوند که همه صورت را می‌پوشانند و به دیگر نقاط بدن نیز دست‌درازی می‌کنند. رشد تومور در تغذیه جانور ایجاد مشکل می‌کند و در پایان باعث مرگش می‌شود. منشا تومورهای صورتی در "یاخته‌های شوان" است و پژوهشگران در تلاشند تا نه تنها با گسترش آن در میان جمعیت‌های محلی شیطان مقابله کنند، بلکه راهی برای درمانش بیابند.

طی این مطالعه دانشمندان سلول‌های تومورهای صورتی شیطان‌های تاسمانی را استخراج کرده و سپس آزمایش کردند تا دریابند چگونه این پپتید موفق به از بین بردن آنها شده است. همانطور که این پپتید در کشتن سلول‌های ملانوما عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، در از بین بردن تومورهای صورتی شیطان تاسمانی نیز عملکرد منحصر به فردی داشت.

در گام بعدی آزمایشات دانشمندان تصمیم گرفتند تا متوجه شوند آیا با ایجاد تغییراتی در ترکیب شیمیایی این پپتید می‌توانند آن را قوی‌تر سازند یا خیر.

ایکونوموپولو در انتها گفت: هنگامیکه ما دو اسید آمینه خاص را در زنجیره پپتیدی تغییر دادیم، عملکرد این ترکیب در تخریب سلول‌های "تومورهای صورتی شیطان تاسمانی" بهتر نیز شد. با وجود اینکه تحقیق ما هنوز در مراحل اولیه است اما نتایج بسیار امیدوار کننده داشته است. ما امیدواریم که بتوانیم در آینده توسط این ترکیب یک درمان نوین برای بیماری ملانوما و تومورهای صورتی شیطان تاسمانی توسعه دهیم.

دانشمندان این مطالعه بر این باورند که این کشف می‌تواند برای آنها انگیزه خوبی درباره مطالعه چگونگی ترکیبات زیست فعال زهرها و تاثیر آنها نه تنها در درمان سرطان، بلکه بیماری‌های کبدی، چاقی و اختلالات مربوط به متابولیسم نیز باشد.

این مطالعه در مجله "Scientific Reports and Cell Death" منتشر شد.

انتهای پیام

منبع
  • tjvfms tjvfms
وجود تعداد زیادی سیاره پر آب تأیید شد

همراه اول در حاشیه نمایشگاه ایران تله‌کام ۲۰۱۸ از محصول جدید خود سیم‌کارت VIP رونمایی کرد. مشترکان علاقمند می‌توانند این نوع سیم‌کارت را به رایگان در غرفه همراه اول دریافت کنند.0
برای اولین بار در کشور، مشترکان همراه اول می ‌توانند عکس دلخواه خود را روی سیم‌کارت VIP خود چاپ کنند.
سیم‌کارت VIP برای اولین بار در ایران و با ابتکار همراه اول ارائه می‌ شود و شامل عکس دلخواه مشترک روی سیم کارت است.  مشترکان همراه اول برای اولین بار در نمایشگاه ایران تلکام این سیم کارت ها را با گرفتن عکس در غرفه مخصوص و به صورت رایگان دریافت کردند.
این سیم کارت ها در ایران تولید می شوند و حاصل همکاری همراه اول با شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران است.
همراه اول تا کنون بیش از ۵۰ میلیون سیم کارت در ایران تولید کرده که بیش از ۱۰ میلیون سیم کارت 2G-3G و بیش از ۴۰ میلیون سیم کارت نسل چهارم (یوسیم) بوده است. همراه اول SIM-SD را معرفی کرد؛ استفاده همزمان از سیم‌کارت و… نگاهی به برنامه راهبردی ۵ ساله همراه اول؛ تحقق رؤیای دیجیتال گفتنی است احتمالاً در آینده قرار است سیم‌کارت VIP همراه اول امکانات ویژه دیگری نیز داشته باشد.منبع
  • tjvfms tjvfms
ساعت هوشمند «پیکسل واچ» ساخت گوگل کی می‌آید؟

به گزارش ایسنا، "جرج پی. اسمیت" 10 مارس ۱۹۴۱ در شهر نورواک کنتیکت آمریکا متولد شد.

او مدرک کارشناسی خود را در رشته زیست شناسی و از "دانشگاه هاورفورد" و مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را نیز در رشته باکتری شناسی و ایمونولوژی از "دانشگاه هاروارد" اخذ کرد.

این زیست‌شیمی‌دان استاد علوم زیستی "دانشگاه میزوری" بوده است. او روز گذشته جایزه نوبل شیمی ۲۰۱۸ را به همراه "گرگ وینتر" و "فرانسیس آرنولد" به‌ دست‌ آورد.

"آدام اسمیت"(Adam Smith) سرپرست علمی رسانه بنیاد نوبل مصاحبه ای با "جرج پی. اسمیت" انجام داده است که اکنون می‌خوانید.

نوبل پرایز: سلام من "آدام اسمیت" هستم و از سایت نوبل‌پرایز تماس می‌گیرم. تبریک ما را برای کسب جایزه نوبل شیمی ۲۰۱۸ بپذیرید.

اسمیت: بسیار متشکرم

نوبل پرایز: اوه واقعا عذرخواهی می‌کنم اگر از خواب بیدارتان کردم احتمالا الان در مکانی که شما حضور دارید ساعت ۵ صبح است.

اسمیت: نه من پیش از تماس شما بیدار شده بودم. خب می‌دانید زمان خواب افراد مسن طولانی نیست من هم معمولا خیلی زود و حدود ساعت ۴ صبح بیدار می‌شوم.

نوبل پرایز: عکس‌العمل شما هنگام شنیدن خبر چه بود؟

اسمیت: واقعا تعجب کردم. (باخنده) در واقع من فکر کردم که دارند با من شوخی می‌کنند اما لحظه‌ای به خود آمدم و فهمیدم همه چیز واقعی بوده، باورنکردنی بود.

نوبل پرایز:اکنون قصد دارم به سال ۱۹۸۵ برگردم یعنی هنگامی که شما ایده از بین بردن ویروس‌هایی که باکتری را برای نمایش پپتیدها آلوده می‌کنند، مطرح کردید. آیا این ایده به طور ناگهانی به ذهن شما آمد یا یک فرآیند طولانی بود؟

اسمیت: اوه نه قطعا این یک فرایندی نبود که ناگهانی به ذهنم خطور کند. من با مطالعه منابع بسیاری این موضوع را متوجه شده بودم. بنابراین قطعا چیزی نبود که ناگهانی رخ دهد.

نوبل پرایز: اما این موضوع هم به ذهن فرد مناسبی چون شما خطور کرد چه چیزی از این بهتر، ایده خوب در ذهن خوب.

اسمیت: خب می‌دانید من با اینکه در رشته ایمونولوژی فارغ التحصیل شده‌ام اما در مورد فاژها نیز بسیار مطالعه کرده‌ام و اطلاعات وسیعی در این زمینه دارم و براساس بیولوژی مولکولی کلاسیک، این چیزی است که من نخست در کالج فراگرفتم.

نوبل پرایز: آیا به این فکر می‌کردید که نتایج پژوهش‌های شما به تولید داروهای جدید و دریافت جایزه نوبل منتهی شود؟

اسمیت: چه سوال خوبی. قطعا در سال ۱۹۸۵ به این مسئله فکر نمی‌کردم اما اکنون و در این شرایط بله فکر می‌کردم زیرا من علاقه زیادی به مطالعه درباره آنتی بادی‌ها داشتم و در هنگام انجام آزمایشات و پژوهش‌ها می‌دانستم که نتایج خوبی در پی دارند.

نوبل پرایز: جایزه نوبل چه مفهومی برای شما دارد؟

اسمیت: سوال بسیار خوبی است اما من پاسخش را نمی‌دانم و هیچ نظری هم ندارم چون من واقعا برای شنیدن این خبر آمادگی نداشتم. منظورم این است که سه سال از بازنشستگی من گذشته است و اکنون سرگرمی‌های بسیار متفاوتی دارم و به این ترتیب من نمی‌دانم که دریافت این جایزه چه معنایی در زندگی من دارد.

نوبل پرایز: خب شما تا پیش از آمدن به استکهلم در ماه دسامبر زمان زیادی برای عمیق فکر کردن درباره این موضوع دارید. از صحبت با شما بسیار مفتخرم بار دیگر هم تبریک فراوان من را بپذیرید.

جرج اسمیت: ممنون

انتهای پیام

منبع
  • tjvfms tjvfms