tjvfms

tjvfms

tjvfms

tjvfms

۳۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

kkoihm

در ۳۵ درصد از سیاره هایی که در منظومه هایی خارج از منظومه شمسی قرار دارند و ابعاد آنها دو تا چهار برابر کره زمین است مقدار قابل توجهی آب وجود دارد.یافته های تلسکوپ فضایی کپلر که در ناسا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته، نشان می دهد که حداکثر نیمی از این سیارات را آب تشکیل می دهد و این در حالی است که پیش از این ارقام یادشده بسیار کمتر و پایین تر تصور می شد.وجود آب در سیارات مختلف رمز اصلی شکل گیری حیات در آنهاست و بدون وجود آب هیچ موجود زنده ای امکان زندگی پیدا نمی کند.پژوهش هایی که در همین زمینه توسط پژوهشگران دانشگاه هاروارد صورت گرفته نشان می دهد که بیش از ۴۰۰۰ سیاره در خارج از منظومه شمسی دارای مقدار زیادی آب هستند که میزان آن به ۱.۵ تا ۲.۵ برابر میزان آبی می رسد که در سطح کره زمین موجود است.اما باید توجه داشت که وجود این میزان آب در سیارات یادشده لزوما به معنای احتمال وجود حیات در آنها نیست. زیرا فقدان جو در سیارات یادشده و تغییر شدید دمای هوا در این سیارات در روز و شب باعث می شود آنها به طور مرتب به جهنم هایی سوزان و سپس یخچال هایی بسیار سرد مبدل شوند.محققان محیط سیارات یادشده را در روز به یک بخارپز تحت فشار تشبیه می کنند که ممکن است دمای آنها به ۲۰۰ و حتی ۵۰۰ درجه سانتیگراد برسد. در چنین دمایی سطح سیارات یادشده پر از بخارآب سوزان می شود که شانس زنده ماندن را از هر جنبنده ای سلب می کند.
منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۲۳
  • tjvfms tjvfms
zndyvw

توییتر سامسونگ برزیل روز گذشته تصویری را به‌اشتراک گذاشت و ادعا کرد که توسط مدل ۲۰۱۸ گوشی گلکسی A8 ثبت شده؛ ادعایی که ظاهرا از واقعیت به‌دور است.Arrayمنبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۲۶
  • tjvfms tjvfms
zmjyot

بهینه سازی موتور جستجو باعث بالا رفتن رتبه‌ی سایت در گوگل و افزایش بازدید می شود. چگونه می توان با این روش به صورت آنلاین کسب در آمد داشت؟Arrayمنبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۲۳
  • tjvfms tjvfms
xmucmp

آوچینین قرار است تا چند ماه دیگر راهی ایستگاه فضایی بین المللی شود روز 28 سپتامبر1971 در شهر ریبینسک(Rybinsk) از منطقه یاروسلاول(Yaroslavl)، روسیه به دنیا آمد. در سال 1988 از دبیرستان شماره 2 این شهر فارغ التحصیل شد. به دلیل علاقه به هوانوردی از سن 15 سالگی عضو باشگاه پرواز ریبینسک بود و همین اشتیاق باعث شد بعد از پایان تحصیلات متوسطه به آموزشگاه ایسک نیروی هوایی روسیه (Eisk Air Force Pilot School) روی بیاورد و آن را با تخصص مهندسی خلبانی به پایان برساند.

وی سالها در نیروی هوایی روسیه به عنوان یک خلبان توانمند در رده‌های مختلف فعالیت داشت تا بالاخره در سال 2006 که تصمیم گرفت بیشتر اوج بگیرد و داوطلب پیوستن به جرگه فضانوردان گردید و توانست از آزمون‌های دشوار فنی, علمی و پزشکی با موفقیت بگذرد و با طی آموزشی دو ساله در سال 2009 رسما گواهینامه فضانوردی دریافت کند.

آوچینین از 15تا 28 سپتامبر 2013 در جزیره "ساردینیا" ایتالیا(Sardinia) به همراه فضانوردان مایکل بارت(Michael Barth)، جک فیشر(Jack Fisher)، جرمی هانسن (Jeremy Hansen)، پائولو نسپولی (Paulo Naspoli) و ساتوشی فوروکاوا (Satoshi Forukawa) تجربه استثنایی و جالبی به دست آورد.

این گروه به منظور به دست آوردن مهارت‌های کار تیمی, برنامه‌ای تحت عنوان "زنده ماندن در شرایط دشوار " را در غاری در این منطقه تجربه کردند و برای کسب توانایی‌های لازم جهت انجام این تجربه سخت، آموزش‌های ویژه انجام دادند که شامل جلسات نظری و عملی زندگی در غار، کوهنوردی و کار با تجهیزات کوهنوردی، نقشه خوانی و جهتیابی، کار با تجهیزات انجام برنامه آزمایش‌های علمی مختلف می‌شد.

اولین پرواز فضایی آوچینین در 18 مارس2016 رخ داد که او سمت فرماندهی ناو کیهانی "سایوز تی.ام-20 ام"(Soyuz TMA-20M) را بر عهده داشت و به همراه اولگ سکریپوچکا(Oleg Skripochka) و جفری ویلیامز (Jeffrey Williams) به فضا پرتاب شدند و یک روز بعد به ایستگاه فضایی بین‌المللی راه یافتند.

این سفر که 172 روز 03 ساعت 46 دقیقه 57 ثانیه طول کشید نام وی را به عنوان پانصد و چهل و هفتمین فضانورد جهان و یکصد و بیستمین کیهان نورد روسیه به ثبت رساند. پس از بازگشت آوچینین به زمین او طی مراسم ویژه‌ای به مناسبت کار جدی، هوشمندانه و پر ثمر موفق به دریافت مدال "ستاره طلایی" قهرمان فدراسیون روسیه (بالاترین مدال در روسیه) از دست ولادیمیر پوتین شد.

آوچینین متاهل است و دخترش یانا در سال 2007 متولد شده است. او به موسیقی علاقمند است و اگر اوقات فراقتی برایش پیش بیاید به ماهیگیری می‌رود.

 

5656

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۳۳
  • tjvfms tjvfms


یک شرکت هلندی با نام "موسی میت"(Mosa Meat) که ۵ سال پیش برای اولین بار "گوشت آزمایشگاهی"تولید کرده بود، اعلام کرد برای اینکه برنامه‌هایش برای تولید و فروش گوشت‌هایی که به صورت مصنوعی در آزمایشگاه تولید شده‌اند را وارد رستورانها کند، بودجه دریافت کرده است.

این برنامه در سال ۲۰۲۱ عملی خواهد شد. این شرکت گفت: بودجه ما ۷.۵ میلیون یورو افزایش پیدا کرد که این بودجه از شرکت‌های غذایی "M Ventures" و" Bell Food Group" دریافت شده است. " M Ventures" یک سرمایه‌ گذار آلمانی و " Bell Food" نیز یک شرکت تولید کننده فرآورده‌های گوشتی در سوئیس است. این شرکت اعلام کرد که امیدوار است تا سال ۲۰۲۱ میلادی، این گوشت‌های آزمایشگاهی را برای "همبرگر" تولید کند.

فعالان محیط زیست هشدار داده‌اند که روند رو به رشد تمایل به خوردن گوشت در جهان به ویژه در اقتصادهای بزرگ دنیا مانند چین، پایدار نخواد بود زیرا گوشت گاو و مرغ، نسبت به گیاهان، به منابع بیشتری نیازمند است.

گاوها مقدار زیادی از "گازهای گلخانه‌ای" را خود به تنهایی تولید می‌کنند که موجب افزایش گرمایش جهانی می‌شود. چالش این کارخانه این است که گوشتی تولید کند که از لحاظ ظاهر، طعم، و احساس مانند گوشت گاو واقعی باشد. "موسی میت" در این گوشت‌ها از نمونه‌های کوچک سلولی استفاده می‌کند که از بدن حیوانات زنده دریافت شده است.

این سلول‌ها با مواد غذایی تغذیه می‌شوند که در نهایت می‌توانند به عنوان رشته‌های ماهیچه‌ای رشد کنند تا بافت ماهیچه‌ای ایجاد شود. شرکت تولید کننده این گوشت‌ها مدعی شده است که با استفاده از یکی از این نمونه‌ها، می تواند تا ۸۰ هزار همبرگر نوع "Quarter Pounder " که توسط فست‌فود "مک دونالد" به فروش می‌رسد را تولید کند.

 

 

5656

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۳۱
  • tjvfms tjvfms


 

به گزارش خبرآنلاین، تعریف نشانگر سبزرنگ کنار نام کاربری، جدیدترین قابلیت تعریف‌شده روی اینستاگرام است تا کاربران از آنلاین و آفلاین بودن یکدیگر مطلع شوند.{لینک}

نشانگر سبزرنگ جدید که به‌صورت نقطه کنار نام کاربری ظاهر می‌شود در بخش دایرکت اپلیکیشن قابل‌مشاهده است.

این قابلیت در بخش پیام‌های دایرکت و هنگامی‌که پستی را به اشتراک می‌گذارید،برای کسانی که فالوو می‌کنید، دیده می‌شود.

دیده شدن یا نشدن به‌صورت آنلاین نیز قابل تنظیم در ستینگز بوده و کاربر می‌تواند موقعیت خود را به‌طور دلخواه آنلاین با آفلاین کند.

آپشن Activity Status در زیرمجموعه privacy and security قابل تنظیم است.

5656

 

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۷ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۴۶
  • tjvfms tjvfms


با کمک این به روز رسانی کاربران می توانند نظرسنجی هایی داخل دایرکت برای دوستان خود در برنامه اینستاگرام ارسال کنند.روش کار با این استیکر مانند ایجاد نظرسنجی در بخش استوری است، با این تفاوت که شما این نظرسنجی را برای افراد منتخب خود ارسال می کنید.هر فردی که در این نظرسنجی حضور داشته باشد می توانند در قالب یک گروه این نظرسنجی را مشاهده کنند.البته از یک ویژگی جانبی دیگر نیز در این برنامه رونمایی شده که نمی توان اسم آن را به روز رسانی نامید ولی قابلیت بی صدا شدن پست های دوستان می تواند کاملا کاربردی باشد.شما می توانید از این افزونه نظرسنجی شخصی برای مهمانی های خود یا عکس های دوستان صمیمی استفاده کنید.افزونه نظرسنجی از اکتبر (مهر) سال گذشته به این برنامه اضافه شد و از آن زمان این سیستم نظرسنجی به محبوبیت بالایی در برنامه اینستاگرام دست یافت.اینستاگرام با افزونه های جدید خود تلاش کرده تا تعامل بین کاربران را افزایش دهد.مثل دیگر افزونه های اینستاگرام این به روز رسانی فعلا برای بعضی از کاربران اندروید و iOS قابل استفاده است.منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۷ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۵۴
  • tjvfms tjvfms


تکنولوژی واقعیت افزوده فرصت‌های جالبی برای تولید محتوای جدید ایجاد کرده است و با فراهم آوردن تجربه‌ای جدید میزان فروش محصولات را افزایش می‌دهد.

Arrayمنبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۵ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۴۲
  • tjvfms tjvfms
oyhfrm

فیسبوک قصد دارد برقراری ارتباط بین مربیان کسب‌و‌کار را با کارورزها از طریق Facebook Groups تسهیل کند.Arrayمنبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۵ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۳۸
  • tjvfms tjvfms
wutwip

تصاویر جدید منتسب به گوشی میت 20 لایت، نشان می‌دهند که هواوی قصد دارد در گوشی جدید خود، از ناچ (بریدگی) در نمایشگر استفاده کند.Arrayمنبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۴ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۳۹
  • tjvfms tjvfms